Smaugikas

 

 

 

Smaugikas – tai greitas, paprastas ir labai smagus žaidimas, kurį galima žaisti trise. Šiam žaidimui reikalingi penkiolika rutulių sunumeruotų nuo 1 iki 15 ir baltas rutulys. Šis žaidimas žaidžiamas be užsakymų. Žaidžiama vadovaujantis “Bendrosiomis pulo taisyklėmis”.

Žaidimo tikslas – Sumušti visus savo priešininkų rutulius, taip kad nors vienas Jūsų grupės rutulys liktų ant stalo.

Rutulių grupės - Rutulių grupės yra pirma – nuo 1 iki 5 rutulio, antra – nuo 6 iki 10 ir trečia – nuo 11 iki 15.

Rutulių grupės nustatymas: Rutulių grupę pasirenka pirmas bet kurį numeriu pažymėtą rutulį po išmušimo įmušęs žaidėjas. Sekantys žaidėjai gauna iš eilės esančią grupę. Pavyzdžiui jei pirmas žaidėjas pasirinko II grupę (rutuliai nuo 6 iki 10), tuomet antras žaidėjas gauna III grupę (rutuliai nuo  11 iki 15), trečias žaidėjas gauna I grupę (rutuliai nuo 1 iki 5) ir tt.

Žaidėjų eilės nustatymas:

Žaidėjai savo eilę pasirenka burtų keliu, arba susitaria žodžiu.

Kamuolių sustatymas:

Kamuoliai sustatomi į piramidę. Piramidės viršūnėje statomas rutulys pažymėtas 1 numeriu, apatiniuose kampuose statomi 6 ir 11 numeriais pažymėti rutuliai (žiūrėti schemą). Kiti rutuliai statomi atsitiktine tvarka, kuo glaudžiau.

Išmušimas: Išmuša pirmas eilėje esantis žaidėjas. Išmušimo metu būtina įvykdyti vieną iš šių sąlygų:

·         Ne mažiau nei keturi rutuliai turi paliesti bortą

·         Turi įkristi bent vienas numeriu pažymėtas rutulys

Nepasisekus išmušimui, sekantis žaidėjas gali:

·         Sutikti su esančia rutulių pozicija ir tęsti žaidimą

·         Iš naujo sustatyti piramidę ir atlikti išmušimą

Jei išmušimo metu įkrenta bent vienas rutulys, išmušęs piramidę žaidėjas tęsia žaidimą.

Žaidimo eiga:

Įmušęs rutulį žaidėjas, tęsia žaidimą tol, kol nepadaro klaidos ar nepataiko rutulio.

Kai kurio nors žaidėjo rutulių grupės nelieka ant stalo, jis iškrenta iš žaidimo, tačiau gali grįžti priešininkui padarius klaidą.

Žaidimą laimi visus savo priešininkų rutulius sumušęs žaidėjas.

Klaidos:

·         Įmušamas baltas rutulys

·         Po balto rutulio ir numeriu pažymėto rutulio kontakto, kuris nors iš rutulių neliečia borto.

·         Bet kuris rutulys po iškrenta už stalo ribų

·         Žaidėjas paliečia rutulį ne lazdos angaliu

·         Kitos bendrose pulo taisyklėse esančios klaidos

Jei žaidėjas padaro klaidą, tokiu atveju po vieną jo priešininkų rutulį yra grąžinama į žaidimą. Rutuliai pastatomi ant trikampio ir namų zonos taškų (žiūrėti schemą). Jei taškas yra užimtas, rutuliai statomi žemyn, sekant trikampio liniją (žiūrėti schemą). Jei padarius klaidą, visi priešininkų rutuliai yra ant stalo, rutulių pozicijos nekeičiamos – sekantis žaidėjas statosi baltą rutulį bet kur stalo zonoje.